ABC wyboru okien
Kupuj polskie produkty polską stolarkę. Dlaczego? Gdyż jest najlepsza!
Oto przykłady kilku najlepszych polskich firm
Co powinniśmy wiedzieć przed zakupem/wymianą i montażem nowej stolarki?
1. Zdefiniuj swoje potrzeby i oceń możliwości:
Według różnych badań rynku, klienci podczas wyboru kierują się estetyką produktu, ceną, jakością,marką i innymi elementami np. długość gwarancji, dobra obsługa. W procesie dokonywania wyboru stolarki należy zdefiniować swoje potrzeby które są realne, dadzą nam poczucie komfortu i spełnią nasze oczekiwania w dłuższym okresie czasu. Stolarkę kupujemy na lata. Należy bezwględnie pamiętać że oprócz elementów takich jak skrzydła okienne i drzwiowe, występują różne rodzaje futryn, ram, klamek, okuć i innych akcesoriów. Nie wspominając o kolorach, kształtach i powierzchniach. Dobrze dobrana stolarka to element tak funkcjonalny jak i dekoracyjny domu czy mieszkania. Nie mniej ważnym a może nawet najważniejszym elementem dobrej stolarki jest jej profesjonalny i autoryzowany przez producenta montaż. Oprócz okien i drzwi które stanowią najważniejsze elementy stolarki, warto pamiętać o ważnych dodatkach takich jak parapety, rolety i żaluzje, moskitiery, karnisze, firany czy zasłony, systemy zabezpieczeń, i wentylacji, o elektronicznych systemach zamykania.
Na co zwracamy uwage przy wyborze stolarki:
KSZTAŁT
SPOSÓB OTWIERANIA
RODZAJ RAMY
WYMIARY
KOLOR
FUNKCJE DODATKOWE
WYPOSAŻENIE DODATKOWE
MARKA OKIEN
2. PAMIĘTAJ O NASTĘPUJĄCYCH DOKUMENTACH, KTÓRE POWINIEN POSIADAĆ PRODUCENT OKIEN (PUNKT HANDLOWY).
Deklaracja Zgodności z nową normą PN-EN 14351 mówi „Niniejsza norma ma zastosowanie do: okien, drzwi balkonowych i zestawów okienno-drzwiowych uruchamianych ręcznie lub za pomocą napędu, przeznaczonych do zamontowania w pionowych otworach ściennych oraz okien dachowych przeznaczonych do zamontowania w pochyłych dachach.”
Choć wyżej wymieniona norma jest w Polsce w fazie przejściowej, to coraz więcej dobrych producentów stolarki spełnia warunki techniczne wymagane przez tę normę. Deklaracja Zgodności (znakowanie znakiem CE), eliminuje potrzebę uzyskiwania Aprobaty Technicznej.
b) Dodatkowe certyfikaty np. certfikaty jakościowe, mogą potwierdzać klasę wyrobu i wysokie parametry techniczne funkcjonalne. Takie certyfikaty są mile widziane i nie jest to nic
nadzwyczajnego. Certyfikaty na okna, szyby czy profile często są w posiadaniu dobrego producenta okien. To wyróżnia i nobilituje, a dla Ciebie jest pewną rękojmią dobrego, sprawdzonego produktu, dobrych okien, nie przez przypadek takie okna będziemy nazywali "Oknami z Klasą".
3. UMOWA KUPNA-SPRZEDAŻY TEŻ JEST WAŻNA
Poproś o kopię takiej Umowy, zapoznaj się z jej warunkami. Sprawdź dokładnie zapisy dotyczące przysługujących Ci praw, ale i obowiązków np. przestrzegania warunków konserwacji okien. Warto negocjować, warto zapytać o szczegóły i nie tylko zaspokoić ciekawość, ale po prostu wiedzieć, żeby móc porównać.
4. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA.
Termin realizacji zależy od wielu czynników, w każdym przypadku powinien być realizowany zgodnie z wcześniej poczynionymi ustaleniami. W innym przypadku przysługuje Ci odwołanie się do szczegółowych zapisów Umowy i możliwości uzyskania rabatu lub innego zadośćuczynienia za możliwe opóźnienia.
5. WSZYSTKO JEST WAŻNE, ALE...
Przed zakupem okien warto zweryfikować czy to co widzieliśmy w punkcie handlowym, będzie tak samo wyglądało po wykonaniu. Dotyczy to:
ram z PVC - klasa profilu, kolor, kształt, akcesoria
ram z drewna - rodzaj wybranego drewna, kolor lakieru
ram z aluminium - rodzaj aluminium, kolor, przepuszczalność ciepła
szyb zespolonych - jedno lub dwukomorowe z ciepłą ramką
okuć - rodzaj okuć, producent
uszczelek - rodzaj i kształt uszczelek, producent,marka,
montażu - wskazania producenta, proponowane materiały, techniki i instrukcje montażu,
różnych dodatków - producent,marka, ewentualne gwarancje i instrukcje montażu
6. GWARANCJA
Jaki jest okres gwarancyjny i pogwarancyjny na okna (szyby mogą mieć osobną gwarancję), co gwarancja obejmuje? Kto jest gwarantem?
Czy istnieje możliwość wykupienia ekstra serwisu np. na drobne naprawy i konserwację?
Czy firma oferuje serwis pogwarancyjny, co taki serwis obejmuje?
Jaki jest czas oczekiwania na stosowną naprawę w trakcie trwania i po gwarancji?
Czy firma udostępnia wraz z zakupem okien tzw. pakiet serwisowy (montaż okien, warunki konserwacji i gwarancji)?
Umów się z ekspertem w salonie lub na budowie w Warszawie:
tel. kontaktowy : 608 585 771, e-mail: porady@stolarkavip.pl